رفع خشونت صدا با روش‌های خانگی

درمان لکنت زبان ناشی از ترس در کودکان | لکنت زبان در کودکان 4 ساله

رفع خشونت صدا با روش‌های خانگی

 

 

 

هنگامی که مدت زمان زیادی صحبت می‌کنید، صدای شما ممکن است خشن شود؛

خشونت صدا به معنی تغییر غیرعادی در صداست؛

این تغییر به علت برخی از مشکلات تار‌های صوتی پدید می‌آید.

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هنگامی که مدت زمان زیادی صحبت می‌کنید، فریاد می‌زنید یا آواز می‌خوانید، صدای شما ممکن است خشن شود؛ خشونت صدا به معنی تغییر غیرعادی در صداست؛ این تغییر به علت برخی مشکلات تار‌های صوتی پدید می‌آید. برخی از علل دیگر صدای خشن عبارت است از: التهاب حنجره (عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی)، رفلاکس معده، آلرژی، مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا مشروبات الکلی، استعمال سیگار و استنشاق مواد محرک. در این مطلب گیاهان دارویی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در رفع خشونت صدا دارند.

 

 

 

 

زنجبیل

زنجبیل گیاهی موثر برای مقابله با صدای خشن است. برای این منظور باید زنجبیل را ریز خُرد کنید و آن را در یک فنجان آب گرم بریزید پس از گذشت ۱۰ دقیقه این محلول را صاف، کمی عسل به آن اضافه و روزانه سه بار میل کنید.

نابودی خشونت صدا با روش‌های خانگی

 

عسل

عسل برای درمان صدای خشن بسیار موثر است؛ برای این منظور باید یک تا ۲ قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر فلفل سیاه را در یک لیوان آب گرم بریزید و این محلول را روزانه چند بار بنوشید.

نابودی خشونت صدا با روش‌های خانگی

 

سرکه سیب

سرکه سیب نقش موثری در رفع خشونت صدا دارد؛ برای برطرف کردن خشونت صدا با استفاده از سرکه سیب باید یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و این محلول را روزانه چند بار میل کنید؛ همچنین می‌توانید محلولی با نسبت مساوی از سرکه سیب و آب تهیه و روزانه ۲ بار آن را غرغره کنید.

 

غرغره کردن با آب نمک

برای باز شدن صدا باید یک قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم بریزید؛ سپس این محلول را خوب هم بزنید و روزانه ۲ تا سه بار آن را غرغره کنید.

 

 

فلفل

مصرف فلفل کمک شایانی به رفع عفونت گلو می‌کند؛ برای این منظور باید یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل هندی و آب نصف لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه سپس آن را میل کنید.

 

 

لیمو

لیمو تاثیر بسزایی در از بین بردن صدای خشن دارد؛ برای این منظور باید یک قاشق غداخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزید و روزانه چند بار این محلول را بنوشید.

 

نابودی خشونت صدا با روش‌های خانگی

سیر

 

برای رفع گرفتگی صدا با استفاده از سیر باید چند قطره روغن سیر را در یک چهارم فنجان آب گرم بریزید و روزانه ۲ بار این محلول را غرغره کنید.

هل

برای درمان صدای خشن با استفاده از هل باید مخلوط یک قاشق چای‌خوری دارچین و هل را در یک لیوان آب گرم بریزید؛ سپس این محلول را به خوبی مخلوط و روزانه ۲ بار آن را غرغره کنید.

Our Score
Our Reader Score
[Total: 5 Average: 3.6]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *