مرکز گفتار درمانی کودکان | مرکز گفتار درمانی تهران

مرکز گفتار درمانی کودکان | مرکز گفتار درمانی تهران

مرکز گفتار درمانی کودکان | مرکز گفتار درمانی تهران

 

 

 

متخصصان ایرانی از نظر خدمات گفتار درمانی عملکرد درخشانی برجای گذاشته اند. مدت هاست که متخصصان حوزه گفتاردرمانی توانسته اند، مسائل و چالش‌های مرتبط با توانمندی گفتار و زبان را تسهیل و اصلاح کنند تا از این طریق افراد در زندگی شخصی و اجتماعی موفق ظاهر شوند. کودکان از مهم‌ترین گروه قربانیان اختلالات و مشکلات گفتاری هستند که نیازمند خدمات درمانی موثر می باشند بنابراین برای رمزگشایی از ریشه اختلالات، آگاهی والدین نقش بسیاری دارد. مطمئناً درمان زودهنگام شانس بهبودی را چندین برابر افزایش می دهد.

 

 

جهت مشاوره و رزرو نوبت با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱۲۲۳۶۷۰۳۶

۰۹۱۲۰۴۵۲۴۰۶

۰۹۲۱۴۸۶۱۹۴۹

 

 

 

نخستین زنگ خطر های وجود اختلالات گفتاری

هر انسانی با استعدادها و توانمندی های بسیاری متولد می شود تا بتواند با رشد و شکوفایی، رسالت خویش را به پایان برساند. مطمئناً وجود حواس کارآمد می تواند دستیابی به نتیجه را ممکن کند.

قدرت گفتاری از ابزارهای مهم است که می‌تواند فرد را برای ایفای نقش های اجتماعی همراهی کند و کیفیت زندگی را دو چندان کند بنابراین والدین باید نسبت به رشد کلامی فرزندشان دقت نظر داشته باشند تا در زمان طلایی، رنگ خطر های هشدار دهنده را تشخیص دهند و از ماندگاری عارضه ها نیز جلوگیری کنند.

شواهد مشکل آفرین و وجود نشانه های خطر آفرین در جلسات مشاوره و غربالگری توسط متخصصان گفتار و زبان قابل شناسایی هستند که در صورت لزوم، استراتژیهای درمانی موثر تجویز خواهد شد.

به یاد داشته باشید شاید شخصیت برخی از کودکان خجالتی و درونگرا باشد اما بسیاری از افراد درگیر مشکلات گفتاری، قادر نیستند ارتباطات کلامی و غیرکلامی موثری را شکل دهند بنابراین نباید با افرادی که صلاحیت ندارند در این باره مشورت کرد.

متخصصان زبده بسیاری در کشور در حال فعالیت هستند تا با واکاوی از دلیل بروز رفتارهای خاص، خدمات درمانی موثری را تجویز کنند.

اهمیت شناخت خدمات گفتار درمانی

مشکلات گفتاری به شدت متنوع هستند، علاوه بر آنکه شدت عارضه و شرایط محیط نیز می‌توانند بر بروز رفتارهای خاص تاثیرگذار باشد بنابراین نیاز است خانواده‌ها الگوی رشد کلامی فرزندشان را بشناسند و اطلاعات خویش را درباره خدمات گفتار درمانی افزایش دهند.

آرزوی تمامی خانواده ها داشتن فرزندی سالم است که می‌تواند رسا و واضح سخن بگوید، علاوه بر آنکه این قبیل مشکلات، محدودیت‌های زیادی را به وجود خواهد آورد.

متاسفانه حال بسیاری افراد به دلیل ناآگاهی خانواده‌ها، با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می کنند که توانسته اعتماد به نفس و روحیه شاد را نیز از آنها بگیرد. بنابراین خانواده‌ها نقش تاثیرگذاری در ماندگاری و بهبودی اختلالات و مشکلات فرزندشان ایفا می کنند.

زندگی اجتماعی امروز با چالش‌های عدیده ای همراه است که وقت و مجال خانواده ها را برای حضور همیشگی در کنار کودکان گرفته است. تشخیص ضعف و مشکلات گفتاری خوشبختانه اغلب با شواهد ملموسی همراه است که میتوان با راهکارهای ساده در منزل نیز مسیر درمان را تسهیل کرد بنابراین قابلیت‌های گفتاری و توانمندی‌های صوتی فرزندتان را همواره رصد کنید اما نیاز نیست که نگرانی جدی داشته باشید.

مشکلات گفتاری اختصاص به چه سنی دارند؟

داشتن گفتار رسا و واضح به شخص کمک می‌کند، برای حضور در جامعه و عملکرد های تحصیلی، اشتغال و ازدواج انگیزه داشته و اهداف خویش را نیز پیش ببرد.

مطمئنا شناخت تمامی معضلات گفتار و زبان میسر نیست، تنوع بسیاری این قبیل مشکلات دارند. جالب‌تر آنکه ممکن است، فرد اگر چه در سن کودکی، چالش خاصی ندارد اما در بزرگسالی به دلایل مختلف مانند سکته، ضربه به سر و یا درگیری با بیماری های خاص درگیر عارضه کلامی، شود.

راهکارهای درمانی بسیاری برای رهایی افراد از مشکلات کلامی وجود دارد که نیازمند همکاری متخصصانی مانند گفتاردرمانگر، متخصص اطفال، متخصص مغز و اعصاب و حتی پزشک گوش، حلق و بینی است. بنابراین برای پیشرفت خدمات درمانی نیاز به صبر و حوصله است. علاوه بر آن که استفاده از راهکارهای درمانی، می بایست مطابق الگوی زمانی پیش رود.

از دیگر گروه هایی که ممکن است نیازمند استفاده از خدمات گفتار درمانی باشند، می توان به فعالان عرصه خوانندگی، مداحی، گویندگی، بازیگری و قران خوانی اشاره کرد که کمک می‌کند از طریق تکنیک ها و تمارین، محدودیتهای خویش را پشت سر بگذارند.

این نوشتار کمک می کند افراد آگاهی خویش را نسبت به برخی از اختلالات رایج در حوزه گفتاردرمانی، افزایش دهند و دیدگاه مناسبی کسب کنند. مطمئنا بدون علم و آگاهی نمی توان نشانه های پرخطر چنین اختلالاتی را تشخیص داد و ممکن زمان طلایی استفاده از خدمات درمانی نیز سپری شود.

خوشبختانه پیشرفت علم و تکنولوژی کمک کرده است بتوان از منابع موثق، اطلاعات درست را دریافت کرد، علاوه بر آنکه به بازدهی خدمات درمانی نیز کمک میکند.

اگر مایلید فرزندی سالم و با اعتماد به نفس داشته باشید که همچون سایر هم سن و سالان حرف بزند و برای دستیابی به اهداف خویش، تلاش کند نسبت به علائم هشدار دهنده هوشیار باشید.

منظور از خدمات گفتار درمانی چیست؟

عارضه های بسیاری بر قدرت کلام و گفتار، تاثیر گذارند که برای شناخت عوامل پنهان، در جهت بهبودی نیاز به خدمات گفتار درمانی است تا شاهد ارتباطات کلامی و غیرکلامی قدرتمند نیز بود.

متخصصان این حوزه مجهز به علم و تجربه هستند تا از طریق استراتژی های درمانی، محدودیت ها و بن بست های ایجاد شده را کنار بزنند و امیدواری بسیاری را به خانواده ها ارزانی دارند.

اگرچه علی رغم پیشرفت علم و تکنولوژی، نمی‌توان انتظار آزمایش و تست خاصی برای تشخیص این گروه اختلالات داشت اما معاینه حضوری و جمع آوری داده ها از خانواده ها و اطرافیان همچون معلمان، مربیان و پرستاران می‌تواند کمک کند به یک نظر قطعی رسید.

گروهی از خانواده ها، درمان اختلالات گفتاری را مانند مشکلات جسمی می‌پندارند که تنها با استفاده از دارو میتوان معضلات را حل کرد. در حالی که روند درمان بسته به شرایطی مانند شدت اختلاف، سن و نوع مشکل ممکن است از چندین جلسه تا ماه ها زمانبر باشد. بنابراین نسبت به تجویز پزشک اعتماد و همکاری لازم را نیز انجام دهید.

بهترین دکتر گفتار درمان کیست؟

بهترین دکتر گفتار درمان را نمی‌توان شخص خاصی دانست بلکه می بایست توانمندی بالایی در زمینه تشخیص نوع اختلال، منشا و پیامدهای آن داشته باشد علاوه بر آن که خدمات درمانی موثری را پیشنهاد دهد که مستلزم معاینه حضوری و ارزیابی شواهد است.

متخصص گفتار درمان خوب با تشخیص درست اختلالات پنهان گفتار و زبان کمک می کند است تا مشکلات جدیدی فرد را آزار ندهد. اما متاسفانه برخی از افراد درگیر عارضه های جدی هستند که بر قابل فهم بودن گفتار آنها نیز تاثیر منفی گذاشته است.

حال متخصصان گفتار درمانی نیز برای واکاوی بهتر از ریشه های محدودیت های گفتاری، جلسات مشاوره متعددی را ترتیب می‌دهند تا داده های رفتاری از دیگر گروه مانند اعضای خانواده، مربیان و معلمان کسب شود به همین جهت، سوالاتی را مطرح می کنند تا مطمئن شوند. بیاد داشته باشید که تشخیص اشتباه می تواند به ماندگاری عارضه کمک کند و فرصت درمان را نیز دور نماید.

 

 

جهت مشاوره و رزرو نوبت با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱۲۲۳۶۷۰۳۶

۰۹۱۲۰۴۵۲۴۰۶

۰۹۲۱۴۸۶۱۹۴۹

Our Score
Our Reader Score
[Total: 1 Average: 5]
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *